Program Adı
Eğiticilerin Eğitimi (2022 Bahar)
Program Türü ve Modeli
Sertifika Programı, Yoğun Etkileşimli
Program Koordinatörü
Doç. Dr. Nuray Gedik
Eğitici(ler)
Doç. Dr. Nuray GEDİK
Doç. Dr. Nuray GEDİK
Nuray Gedik, 2002 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nden lisans derecesi almıştır. Ardından “Karma öğrenme ortamı kullanımı üzerine tasarım tabanlı bir araştırma” başlıklı çalışmasıyla aynı üniversite ve bölümde bütünleşik doktora eğitimini tamamlamıştır. 2002 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamış, 2007-2008 yılları arasında Purdue University’de Öğrenme Tasarımı ve Teknolojileri Bölümü’nde misafir araştırmacı olarak bulunmuştur. Mobil öğrenme, karma/harmanlanmış öğrenme, öğretim tasarımı, teknolojiyle zenginleştirilmiş öğrenme gibi alanlarda çok sayıda bilimsel çalışması ve yayını bulunmaktadır. Görev yaptığı Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde bir çok lisans ve lisansüstü ders vermiş, yüksek lisans tezleri yürütmüştür. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak çalışmalarda bulunmuştur. 2020 yılından itibaren Eskişehir Teknik Üniversitesi’nde Açık ve Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde görevlendirme ile çalışmaya başlamış, ardından 2021 yılında çalışmalarına Öğrenme ve Öğretme Gelişimi Birimi’nde devam etmiştir. Nuray Gedik, halen Eskişehir Teknik Üniversitesi’nde Öğrenme ve Öğretme Gelişimi Birimi’nde çalışmalarına devam etmektedir.
Doç. Dr. Nilgün ÖZDAMAR
Doç. Dr. Nilgün ÖZDAMAR
Nilgün ÖZDAMAR, 2005 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmenliği bölümünden derece ile mezun olmuştur. Aynı bölümde bütünleşik doktora yapmıştır. 2009 yılında doktora tez araştırması için Amerika Birleşik Devletleri, University of Central Florida Simülasyon ve Eğitim Enstitüsünde çalışmıştır. 2011 yılında mobil öğrenme uygulamalarının tasarımı ve geliştirilmesi konusu üzerine doktora tezini tamamlamıştır. MOOC, çevrimiçi öğrenme, mobil öğrenme, sesli asistanlar üzerine birçok ulusal ve uluslararası projede yürütücü ve araştırmacı olarak görev almıştır. 2012 yılında Çin’de Uluslararası Mobil ve Bağlamsal Öğrenme konferansında en iyi bildiri ödülüne layık görülmüştür. 2017 yılında Açıköğretim Fakültesinde tasarım araştırmaları, kullanılabilirlik ve göz izleme araştırmaları üzerine odaklanan İnsan Bilgisayar Etkileşimi Laboratuvarını kurmuştur. 2017 yılında Açık ve Uzaktan Öğrenme alanından Doçentliğini almıştır. Alanın önemli dergisi olan Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE)’de editör yardımcılığı görevinde bulunmuştur. 2020 yılında ise Eskişehir Teknik Üniversitesi’ne davet edilmiş ve yaklaşık iki yıldır aktif olarak Öğrenme ve Öğretme Gelişim Biriminde araştırma yöntem ve teknikleri üzerinde birçok seminer düzenlemiştir. 2022 yılında ise Eskişehir Teknik Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Uygulamalı Eğitimde İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ortak Uygulama ve Araştırma Merkezinin kurulumunda görev almış, bu merkezin yönetimi ve organizasyonu üzerinde çalışmalarına devam etmektedir.
Doç. Dr. Engin KAPKIN
Doç. Dr. Engin KAPKIN
Engin Kapkın 1982 yılı İzmir doğumludur. İlk öğretimini Ayvalık’ta tamamlayan Kapkın, 2006 yılında lisans, 2010 yılında yüksek lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümünde tamamlamıştır. Kapkın Fulbright bursiyeri olarak Amerika’nın North Carolina State Üniversitesinde Endüstriyel Tasarım alanında yüksek lisans ve doktora eğitimi almış, bu bölümde çeşitli dersler vermiştir. Doktora eğitimi sırasında öğretmenlik pedagojik eğitimini tamamlayıp North Carolina State Üniversitesi Öğretmenlik Başarı Belgesi almaya hak kazanmıştır. Kapkın, RedLab-Ergonomi ve İnsan Faktörleri laboratuvarında çalışmış, birçok araştırma ve geliştirme projesinde yer almıştır. Kapkın, T-design Office-Türkiye, Ford Truck-Türkiye, IDEO Palo Alto-Amerika, CA-Amerika, gibi firmalarda kısmi olarak çalışmış, ardınan Amerikan dxlab design firmasının kurucuları arasında yer almıştır. Şu an Eskişehir Teknik Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesinde dekan yardımcılığı yapan Kapkın, aynı fakültenin Endüstriyel Tasarım Bölümünde aktif olarak eğitim vermekte, ürün-form-anlam ilişkisi, kullanıcı deneyimi tasarımı, kalite algısı ve tasarım eğitimi konusunda çalışmalarına devam etmektedir.
Öğr. Gör. Mehmet Ali IŞIKOĞLU
Öğr. Gör. Mehmet Ali IŞIKOĞLU
Mehmet Ali Işıkoğlu, 2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. Ardından, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme bölümünde yüksek lisans eğitimine başlamış ve 2017 yılında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda 9 yıl öğretmen olarak çalışmıştır. Bu süreçte Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığında Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı olarak 1 yıl süre ile görev yapmıştır. Hacettepe Üniversitesi’nde aynı alanda doktora eğitimine devam ederken Eskişehir Teknik Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinde Ölçme ve Değerlendirme alanında öğretim görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. Ölçme değişmezliği ve kayıp veri gibi alanlarda bilimsel çalışmaları ve yayını bulunmaktadır. Eskişehir Teknik Üniversitesinde uzaktan eğitim ile ölçme ve değerlendirme konularında araştırmacı olarak projede yer almaktadır.
*Bu program, mesleki/kişisel gelişim amaçlıdır. Programdan başarılı olunması halinde sadece belgelendirme yapılmakta olup kesinlikle bir unvan ya da iş garantisi verilmemektedir.
*Minimum katılımcı sayısına ulaşılamaması durumunda bu program açılmayabilir. Bu durumda programa ilişkin ödenen ücret başvuru sahibine iade edilir.
Programın Amacı
Bu program, eğitici olarak görev almak isteyen veya kamu veya özel kurumlarda eğitici rolü üstlenen bireylere öğrenme ve öğretmeye yönelik temel bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Hedef Kitle
Herhangi bir kurumda eğitici olarak görev almak isteyen, ya da eğitici olup yetkinliklerini artırmak isteyen tüm bireyler
Program Ön Koşulu
-
Program Ölçme Değerlendirme
Uygulama, Portfolyo, Mikroöğretim (30 Mayıs 2023-01 Haziran 2023 18:00-18:45)
Açıklamalar
-
Ders Listesi
Eğitici: Doç. Dr. Nuray Gedik
Ders Gereksinimleri(donanım-yazılım vb.): Masaüstü veya dizüstü bilgisayar
Ders Gün ve Saatleri:
02-03 Mayıs 2023 (18.00-19.45)
Ders İçeriği:
# |
Ders İçeriği |
1 |
Derse Giriş ve Tanışma, Temel Kavramlar (Tanışma ve beklentilerin paylaşımı, Ders içeriğinin ve sürecin tanıtılması, Öğrenme, öğretme vb temel kavramlar) |
2 |
Öğretim Tasarımı: ADDIE (Öğretim tasarımının önemi ADDIE modelinin bileşenleri) |
3 |
Analiz Basamağı (İhtiyaç analizi Öğrenen analizi İçerik analizi) |
4 |
Analiz Basamağı(Öğretim ortamı ve materyal analizi, değerlendirme analizi) |
Eğitici: Doç. Dr. Nilgün Özdamar
Ders Gereksinimleri(donanım-yazılım vb.): Masaüstü veya dizüstü bilgisayar
Ders Gün ve Saatleri:
04-08-09-11-15-16-18 Mayıs2023 (18.00-19.45)
Ders İçeriği:
# |
Ders İçeriği |
1 |
Öğrenme Kazanımları(Kazanım tanımı ve özellikleri) |
2 |
Öğrenme Kazanımları(Kazanım bileşenleri) |
3 |
Öğrenme Alanları(Bilişsel alan ve özellikleri Duyuşsal alan özellikleri Devinsel alan ve özellikleri) |
4 |
Eğitim İçeriği(İçerik türleri İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi İçerik düzenleme ilkeleri) |
5 |
Eğitsel Strateji Geliştirme(Strateji, yöntem, teknik, taktik, etkinlik kavramları) |
6 |
Eğitsel Strateji Geliştirme(Eğitsel strateji türleri) |
7 |
Temel Öğrenme Kuramları(Davranışçı kuramlar Bilişsel kuramlar Yapılandırmacı kuramlar) |
8 |
Öğrenme Yaklaşımları (Öğrenme yaklaşımı türleri Yaklaşımların temel ilkeleri) |
9 |
Öğretme Yaklaşımları(Öğretme yaklaşımı türleri Yaklaşımların temel ilkeleri ) |
10 |
Öğrenme Ortamları(Yüz yüze öğretim, Çevrimiçi öğretim, Karma öğretim, Teknolojiyle zenginleştirilmiş öğretim) |
11 |
Öğrenme ve Öğretme Araçları(Resim, video, çizim vb araçlar) |
12 |
Öğrenme ve Öğretme Amaçları (Farklı ortamlarda kullanılabilecek araçlar) |
13 |
Öğrenci- İçerik Etkileşimi(İlgi çekici materyal tasarımı) |
14 |
Öğrenci-İçerik Etkileşimleri (Etkileşim ve unsurları) |
Eğitici: Doç. Dr. Nuray Gedik , Doç. Dr. Engin Kapkın
Ders Gereksinimleri(donanım-yazılım vb.): Masaüstü veya dizüstü bilgisayar
Ders Gün ve Saatleri:
22-23 Mayıs 2023 (18.00-19.45)
Ders İçeriği:
# |
Ders İçeriği |
1 |
Öğretim Materyali ve Materyal Tasarımı Yaklaşımları (Materyal kullanımının önemi Materyal türleri Yaşantı konisi, bilgiyi işleme kuramı) |
2 |
Öğretim Materyali ve Materyal Tasarımı Yaklaşımları (Çoklu ortam tasarımı ilkeleri) |
3 |
Etkili Sunum İlkeleri(Sunum bölümleri, Sunuma hazırlık, Sözlü ve sözsüz iletişim Buzkıranlar, Temel ilkeler) |
4 |
Etkileşim ve Geribildirim(Etkili geribildirim Etkileşim türleri) |
Eğitici: Öğr. Gör. Mehmet Ali Işıkoğlu
Ders Gereksinimleri(donanım-yazılım vb.): Masaüstü veya dizüstü bilgisayar
Ders Gün ve Saatleri:
25-29 Mayıs 2023 (18.00-19.45)
Ders İçeriği:
# |
Ders İçeriği |
1 |
Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş(Ölçme ve değerlendirme kavramları, temelleri ve türleri) |
2 |
Ölçme Araçları(Ölçme araçlarının özellikleri ve ölçme aracı tasarlama (uygulama)) |
3 |
Puanlama Yöntemleri(Farklı puanlama yöntemleri) |
4 |
Puanlama Yöntemleri(Farklı puanlama yöntemleri (uygulama)) |
Eğitici: Doç. Dr. Nuray Gedik , Doç. Dr. Nilgün Özdamar , Doç. Dr. Engin Kapkın , Öğr. Gör. Mehmet Ali Işıkoğlu
Ders Gereksinimleri(donanım-yazılım vb.): Masaüstü veya dizüstü bilgisayar
Ders Gün ve Saatleri:
30 Mayıs 2023 (18.00-19.45)
01 Haziran 2023 (18.00-19.45)
Ders İçeriği:
# |
Ders İçeriği |
1 |
Mikroöğretim Uygulaması(Katılımcı sunumlarının gerçekleştirilmesi) |
2 |
Değerlendirme(Akran değerlendirmesi Özdeğerlendirme) |
3 |
Mikroöğretim Uygulaması(Katılımcı sunumlarının gerçekleştirilmesi) |
4 |
Değerlendirme(Akran değerlendirmesi, Özdeğerlendirme) |